Vår TV- og bredbåndsavtale

Sist oppdatert: Oktober 2019

Huseierlaget har avtale med Telenor (tidl. Canal Digital kabel) om leveranse av bredbånd og digitel grunnpakke med TV-signaler og strømmetjenester til alle 48 hus i huseierlaget. Siden dette er en kollektiv avtale, så forutsettes det at hele huseierlaget er med på denne felles avtalen. Det går altså ikke an å si opp denne avtalen for enkeltstående hus. Til gjengjeld gir denne avtalen oss ganske gunstig pris på disse tjenestene. Men den enkelte huseier kan selv bestille og si opp tilleggstjenester direkte med Telenor.

UTSTYR SOM DU TRENGER:

Til denne KOMPLETT-avtalen har alle hus fått utlevert en dekoder type T-We Box II, et programkort til dekoderen, et bredbåndsmodem og en WiFi ruter. Dette utstyret leveres av, og tilhører Telenor, og skal stå igjen i huset ved eierskifte!
Du kan selv bestille ekstra T-We-dekoder(e) hos Telenor, IDTV-dekoder (kortleser direkte i TV’en) og ekstra programkort (hver dekoder trenger et programkort). Dette ekstrautstyret er da ditt. Men husk bare at 1 stk. T-We Boks II med tilhørende programkort, bredbåndsmodem og den hvite WiFi-ruteren  tilhører Telenor, og skal være igjen i huset til ny eier hvis du flytter ut.

T-We (TV og strømmetjenester):

4K-dekoderen T-We Box II og programkortet gir deg tilgang til basispakke med faste kanaler og tilhørende strømmetjenester, samt et utvalg TV-kanaler og strømmetjenester du kan velge selv etter en poeng-modell der man får 100 poeng å velge for inkludert i den faste avtalen. 
På denne måten kan hver enkelt hus tilpasse innholdet etter hva man liker (mye sport, lite sport, filmkanaler, strømmetjenester, …) 
Klikk her for å se hvilket innhold du kan velge, og hvor mye poeng den enkelte pakke, kanal eller strømmetjeneste er verd. Ønsker du å velge kanaler/strømmetjenester for mer enn 100 poeng kan du kjøpe ekstra poengpakker hos Telenor.
På T-We-boks II har du tilgang til Min Side (hvor du bl. annet kan velge dine kanaler og strømmetjenester), Start forfra, FilmleieTV-arkiv, og strømmetjenester. Du har også opptaksmulighet med lagringsplass på 1 TB, hvis du ønsker å ta opp programmer fra lineær TV (vanlige TV-kanaler). Du kan ta opp fra 3 ulike kanaler samtidig.

Les mer på disse lenkene: Dette får du med T-We   |   Telenor kundeservice    |   T-We portalen

BREDBÅND:

Komplettavtalen heter KOMPLETT 75 og gir deg tilgang til en raskt og stabil bredbåndsløsning på 75 Mbps nedlastning og 10 Mbps opplastning. Telenor leverer modem og trådløs ruter (ny fra 29. oktober 2019), som begge er inkludert i avtalen, og begge skal følge med huset til ny eier ved eierskifte. I tillegg er også Telenor nettvern, sikkerhetspakke og e-postadresser inkludert.

Du kan oppgradere til høyere hastighet om du ønsker, se nederst på siden under Tilleggsabonnement. Litt om hastighet:
  75 Mbps rekker fint for 2-4 enheter på nett samtidig, inkludert vanlige strømmetjenester.
150 Mbps passer for de fleste som mener de ikke klarer seg med 75 Mbps.
300 Mbps passer for storbrukere.
500 Mbps passer for bedrifter (er stort sett unødvendig for private.
(Denne vurderingen er foretatt høsten 2019 sammen med Telenor.) 

VED EIERSKIFTE:

SELGER: HUSK at bredbåndsmodem, WiFi-ruter (som er levert gjennom avtalen) og dekoderen T-We Box II med tilhørende smartkort skal stå igjen i huset da dette utstyret tilhører Telenor! Dette utstyret skal benyttes av ny huseier for å få tilgang til TV-kanaler, T-We-portalen og internett.
Eventuelle tilleggsabonnement (ekstra kanaler og/eller høyere hastighet på internett) må du selv si opp (eller flytte) hos Telenor.

KJØPER: For å beholde/gjenåpne tilgangen til bredbånd, TV og T-We-portalen må du registrere deg hos Telenor som ny eier når du flytter inn:

  1. Før du tar kontakt kan det være lurt å ha følgende informasjon tilgjengelig:
    – Navn på tidligere eier
    – Adresse
    – Kortnummer (står på programkortet i T-We-boksen)
    – Nummeret på bredbåndsmodemet.
  2. Ring Telenor sin kundeservice på tlf. 915 09000 for å registrere deg som ny eier.

Når du er registrert og har fått kundenummer, kan du ta i bruk Mine Sider og blant annet velge TV- og strømmeinnhold for dine 100 poeng.

FAKTURA:

Det som er inkludert i avtalen faktureres deg gjennom huseierlaget, og kommer på de halvårlige fakturaene sammen med felleskostnadene (i januar og juni). Se i menyen under «Om huseierlaget» -> «Felleskostnader».
Har du bestilt tilleggstjenester fra Telenor vil Telenor fakturere tilleggstjenestene direkte til deg.

TILLEGGSABONNEMENT:

Ønsker du raskere bredbåndshastighet, bredbåndstelefoni, flere TV-kanaler, flere dekodere eller flere tjenester enn det som inngår i felles-avtalen, så kan du logge deg inn på Mine Sider for å bestille det du ønsker til gode rabatterte priser.
Vi anbefaler alle å opprette bruker på Mine Sider for enkelt å administrere abonnementet sitt med valg av kanaler, strømmetjenester, bredbånd og telefoni.

Hvis du vil sjekke priser på raskere bredbånd og bredbåndstelefoni, så kan du sjekke dette på denne lenken. Se under kolonnen «Komplett 75» for våre priser.

Hvis du tegner tilleggsabonnement, så vær oppmerksom på at du fortsatt skal betale den vanlige avgiften gjennom huseierlaget, og at Telenor fakturerer deg direkte kun for  tilleggstjenestene.

TELENOR KUNDESERVICE:

Ta kontakt med Telenors Kundeservice hvis du har spørsmål eller trenger hjelp til bestilling eller har problemer. Vil du ringe, er telefonnummeret 915 09000.