Eierskifte

Her er noen punkter som er viktig å huske ved eierskifte:

1. Gi beskjed til styret om overdragelse av eiendom

Husk at vedtektene § 4 sier at styret skal ha melding om overdragelse av medlemskap fra selger av eiendom. Det er du som selger (eller din eiendomsmegler) som må melde fra til styret om hvem som kjøper huset, og når overtagelse skjer.

Slik melding kan sendes til e-post: styrepost[krølldings]huseierlaget.no  (erstatt [krølldings] med @)
eller til postadresse: Fæsteråsen Huseierlag, Fæsteråsen 150 A, 5184 OLSVIK.
Du kan også melde fra direkte til kasserer Arve van der Meeren i Fæsteråsen 166, eller du kan legge en lapp i postkassen til huseierlaget (150 A).

Vi trenger følgende informasjon:
 – Adressen som skifter eier.
 – Navn på ny eier/eiere.
 – Epostadresse til ny eier (faktura for fellesutgifter sendes fortrinnsvis per epost).
 – Det er også fint om vi kan få mobilnummer til ny eier (men det er frivillig).
Vi trenger IKKE personnummer!
Mobil og e-post vil bli brukt i dialog mellom styret og huseier, og vil også bli delt med vår bredbåndsleverandør, Telenor, som kundeinfo i forbindelse med vår kollektive avtale på bredbånd og TV-tjenester.

2. La dekoder med smartkort, Bredbåndsmodem og WiFi-ruter være igjen i huset når du flytter ut!

SELGER må huske at en dekoder av type T-We Box II, et programkort til dekoderen, et bredbåndsmodem og den hvite WiFi ruteren fra Telenor skal stå igjen i huset. Dette tilhører Telenor, ikke huseier! Dette utstyret skal benyttes av ny huseier for å få tilgang til TV og internett gjennom KOMPLETT-avtalen som huseierlaget har med Telenor.
Eventuelle tilleggsabonnement (f.eks. ekstra kanaler, høyere hastighet på bredbånd eller bredbåndstelefoni) må selger selv si opp (eller flytte) hos Telenors Kundeservice.

KJØPER må etter overtagelse kontakte Telenor Kundeservice for å beholde/gjenåpne tilgangen til digital-TV og bredbånd.
Hvis du som nyinnflyttet ser at TV og internett fungerer fint, og ikke melder fra til Telenor, da vil du imidlertid surfe på Internett via et abonnement som er registrert på en annen bruker. Og hvis du ikke melder ifra til Kundeservice vil du heller ikke kunne velge ditt eget innhold av kanaler, strømmetjeneste og bredbåndshastighet som er inkluderte i abonnementet eller ta i bruk T-We-appen på nettbrett, mobil, Apple-TV etc.
Det koster ikke noe å registrere navnet ditt som eier av abonnementet i huset du har flyttet inn i, men det gir deg mange fordeler å gjøre det!

Se informasjon på siden TV OG BREDBÅND.